lördag 16 maj 2020

Online-rallylydnadstävling

I Coronatider flödar kreativiteten!

Alla utställningar och tävlingar är inställda - vad gör man då? Jo, någon kläcker iden med att tävla online! Så smart och roligt då kanske till och med jag vågar, tänkte jag...

Det funkar så att man anmäler sig och får en bana utskickad. Alla Nybörjare (som jag då är) får samma bana. Man får en vecka på sig att träna, någon filmar när man går banan och filmen skickas in till domare. Sen får man otåligt vänta i nästan två veckor...

Och här är resultatet - jag hade 64 poäng och det känns rätt ok, men jag blev inte godkänd.Däremot var det jättebra att ha filmen att kika på och läsa protokollet och se tydligt vilka fel jag gör. Vi har en del att träna på kan jag säga ;)

Rallylydnadsbedömningen utgår från 100 poäng. Alla fel man gör dras av med olika poäng beroende på hur stora felen är (det är ett eget kapitel). Godkänd blir man med minst 70 poäng.

Jag har nu anmält mig till en ny onlinerallylydnadstävling - plus ytterligare en till (två starter samma dag) officiell riktig tävling!!! Hur vågar jag? Jo för att det är sååå kul, och Ines tycker självklart också att det är så kul att träna med matte :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar