lördag 5 oktober 2019

SSPK Eskilstuna 1 september 2019

Dagen efter Cupen laddar vi om för SSPK's utställning på samma plats. Jag gick upp tiiidigt och flyttade tältet då det visade sig att min färg skulle gå i en annan ring... Piffade hundarna och piffade mig ;)

Cirby var lite överladdad i kombination med att han med största sannolikhet var väldigt trött efter alla äventyr. Han orkade iaf skälla minst lika mycket på alla i omgivningen och galoppera i ringen. Dagens domare var även hon charmerad men kunde inte bedöma rörelserna riktigt.Trots detta blev han placerad 2a dvs BIM med fin kritik!

Nahla blev tvåa med fin kritik, pälsen måste växa på sig

Bibbi skötte sig fantastiskt och slog till med att bli 2 bästa tik, efter den oslagbara champion-tiken Sonja, och tog sitt första CERT, 9 månader gammal!! Domaren älskade henne - och jag med :)

Wow vilken dag, vilken helg - vilka hundar!!! Så galet nöjd, glad och stolt!!



Cirby vaktar i husbilen



Cirby BIM HP



Cirby BIM HP






Bibbi (Primaliv Barbie Girl) BIR-Junior och CERT



Bibbi



Bibbi med första Certet!!




Bibbi - Primaliv Barbie Girl, 9 månader
BIR-junior och CERT

Tack alla för en superkul och härlig helg! Det var en stor utmaning för mig att köra husbilen för första gången ensam och installera mig på en camping. Dessutom med tre unga hundar som inte är vana vid vare sig husbil eller utställning.
Men tänk så fantastiskt bra allting gick! Med stor envishet, mycket tålamod, massor med goda vänner som ställer upp i ur och skur och dessutom fick jag hjälp med fotografering denna stora dag (för det är tekniskt och praktiskt omöjligt att greja själv, haha;)

TACK!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar