torsdag 8 juni 2017

IDS Norrköping 4-5 juni

I år åkte jag tillsammans med Lotta, kennel Topaz. Då utställningen går över flera dagar - lördag, söndag, måndag så bodde vi kvar. Vi bodde hos Lottas vän Kerstin några mil från utställningen. Hon har ett jättefint hus mitt i den vackra sörmländska landsbygden. Vi åt och drack gott, sov gott och hade en jätterolig helg tillsammans med många skratt!! Tack Kerstin och P-O och Lotta! Stort grattis Lotta och Kerstin till alla era fina resultat under helgen! Så kul att alla våra hundar placerade sig!
Resultaten då? Så bra som jag bara kunde önska mig! Jag hade bara Majken med mig och hon behövde två cacib:

Söndag, domare Birgitta Svarstad, Sverige

Exc ck, 1ukl, 4 BT med reserv-cacib (som kommer att bli CACIB!!)


Måndag, domare Ander Tunold-Hanssen, Norge

Exc ck, 1 ukl, 3 BT med CACIB

Så nöjd och glad! Majken vann sin klass båda dagarna och fick sina två CACIB (internationella cert) med jättefin kritik av båda domarna.

Nu tar vi lite utställningspaus. Majken är 1,5 år. Hon har både cert och cacib så det räcker ett tag - hon måste ändå fylla två år för att kunna tillgodoräkna sig certen, och då tävla om ytterligare ett för att bli svensk Utställningschampion. Och hon behöver två ytterligare cacib i två andra länder för att kunna bli internationell champion samt att det ska gå ett år mellan första och sista cacibet...... och då har hon chansen att ta cert i de länderna och bli champion i de länderna, och även nordisk champion. Så en liten paus tar vi nu, sen har vi mkt att göra :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar