torsdag 27 augusti 2015

KENNELTRÄFF 12 SEPTEMBER

Nu är det dags för en kennelträff igen!

Det blir den 12 september kl 11.00 - 14.00 ca och vi kommer att vara vid Apollogruppens klubbstuga i Malmsjödal i Vårsta. Vägbeskrivning finns på deras hemsida www.apollogruppen.com. Se vägbeskrivning till Malmsjödal och skriv in Malmsjödal i sökrutan där!

Jag har bjudit in Lena Edvardsson från Apollogruppens Viltspårssektion för information och möjlighet att prova på ett kortare viltspår för de som vill. Inga förkunskaper krävs.
Jag tränar gärna viltspår med mina hundar och tycker det är jättekul! Hittills har vi tre svenska viltspårschampions och ytterligare några stycken är på gång :)

Dagsagenda:

- Vi samlas kl 11.00 på parkeringen. Ha antingen kvar hunden i bilen (helst) eller i koppel. Eftersom vi börjar med viltspår får de vänta med att hälsa och leka tills efteråt :)
Lena berättar i korthet hur ett viltspår går till och hur och vad vi ska göra.

- Sen kör vi viltspåren. Lena, Nisse och jag går med varsitt ekipage, vilket gör att det kommer att gå ganska snabbt att klara av alla elva spåren.

- Därefter går vi en gemensam skogspromenad.

- Och sen blir det fikatid! Är det fint väder fikar vi utomhus - är det skruttväder går vi in i stugan.


Du behöver ta med dig:

- Hund
- Gott godis till hunden
- Gott fika till dig själv
- Om du har, tar du med dig långlina och sele - annars finns det att låna.


Om ni har några frågor så är det bara att ringa eller sms:a mig på 0733-341200


VÄLKOMNA!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar