fredag 26 april 2013

Dag 51

Nu känner vi små sparkar sedan några dagar - lika underbart varje gång!

Miya, Mimi och Elin tränade lite lydnad idag och det tyckte framförallt Miya var jättekul. "Jag kan - jag kan!" verkade hon ropa när jag tränade de andra två - och hon är verkligen duktig och samarbetsvillig.

Sen gick vi en härlig skogspromenad med lite sök-övningar och avslutade med att titta till groddammen i Älvsjöskogen. Där var det full aktivitet, helt fascinerande. Och helt plötsligt kom Rikard .... från TV:s  "Vem vet mest" farande och ropade att vi hamnat mitt i en TV-inspelning! Oooops! sa vi och smög iväg. Kanske vi kommer med på ett hörn så småningom - eller inte ;)

Imorgon är det utställning i Västerås. Bravo och Rolf ska vara med, och jag är hejarklack och assistent. Ska bli jättekul!

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Det låter jättespännande att kunna känna små sparkar! :) <3
    Lycka till på utställningen!
    Jag längtar så jättemycket efter min lilla valp!

    Kram
    Therese

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt :) Skönt att höra att Miya mår bra :)
    Jag lyckades få tag på boken Dvärgschnauzer, ett begagnat ex, som nytt. Väldigt användbar bok, tack för tipset!
    Och häromdagen hade min svärmor sagt på jobbet att hon kanske ska bli farmor igen. Hon menade valpen! :D Så gulligt!
    Ha det bra i vårsolen :)
    /Sara

    SvaraRadera