tisdag 6 oktober 2020

Rallylydnad

 Det här året har verkligen blivit annorlunda för oss alla. Vi har tack och lov hållit oss friska och vi har - så lämpligt - haft två kullar under sommaren. Dels har det gjort att vi inte kunnat resa och dels har alla utställningar varit inställda. Vad gör man då, förutom att gulla med valparna och träna viltspår?

Jo, vi satsade på rallylydnad. Så himla kul!

Jag har gått nybörjarkurs med både Ines och Majken men inte mer. Sen började jag träna med vännerna Jenny och Tove på Värmdö BK och det har varit fantastiskt roligt. När Coronan slog till kom kreativiteten igång - så även i hundvärlden. Det började poppa upp on-line tävlingar (inofficiella) och då även i rallylydnad. man anmälde sig och fick en bana att träna på ett par dagar. Sen hjälptes vi åt att filma varandra och skicka in. Så utmärkt sätt att komma igång med att tävla i en för mig ny gren!

Det gick hyfsat bra så när de riktiga officiella tävlingarna kom igång, då var jag redo. Ines och jag åkte på tre tävlingar med dubbla starter och kvalificerade oss på fyra av dem. Så nu har "Ines" - Primaliv Uptown Girl ytterligare en titel i samlingen - RLD N och det är vi stolta över! Se vilken fin rosett hon fick.


Stolt Ines



Stolt Marie med Ines



Träning - fin kontakt



Bästa träningskompisarna Tove och Jenny



Bästa träningsvovvarna Majken och Ines



Diplom från On-line tävlingen



Härliga träningsgänget Rune, Tove och Jenny




En rallylydnadsbana för nybörjare


Prova rallylydnad du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar